donderdag 19 februari 2009

column Airport 2


Column

AIRPORT 007 by Mo 007
George Clooney


Mensen worden kwetsbaar wanneer ze een luchthaven betreden. Sommigen veranderen plotsklaps in kippen zonder kop, alsof al hun zintuigen tegelijk blokkeren en uitvallen.
Wanneer het eigenverantwoordelijkheidsgevoel is gedaald onder nul, zijn ze verloren en neemt de grote klopgeest ‘ON’ bezit van hen. Je herkent ze aan: ’Oui, mais ON m’a dit de venir ici’…’ON’ m’a dis que j’avais le droit d’emmener 30 kilos’. ‘ON’ veegt genadeloos de vloer van de luchthaven met deze weerlozen en maakt van hen tragische slachtoffers aan wie wij, check-in agenten het genadeschot mogen geven.

Vliegen blijft iets magisch hebben en het valt niet mee om de controle over te geven aan een vogel uit blik, bestuurd door een onbekende piloot.
Ook in je papieren laten kijken en door je bagage laten snuffelen maakt kwetsbaar.
Vertederend is de betrapte blik van een bijgewerkte 60-jarige dame die er hooguit 35 uitziet.
OP de luchthaven worden vele neuzen genadeloos langer, zoals Pinocchio overkomt in Shrek2, wanneer hij aandoenlijk tracht te ontkennen dat hij een string draagt.

Het is niet al goud wat blinkt en daartegenover kan een grijze duif wel eens verrassend uit de hoek komen.
Zo vroeg gisteren een Engelse onopvallende ‘13-in-een-dozijn verschijning’ van begin 50 me met serieuze blik en gespeeld gebiedend: ‘Can you give me een seat next to a nice gentleman, extremely handsome and very rich please?’ De pit die uit haar ogen sprong maakte haar 100 maal mooier dan een galajurk van eender welke ontwerper zou kunnen doen. Ik hoop dat ik haar de blind date van haar leven heb gegeven.
Wie weet hoeveel mensen hebben elkaar al gevonden door onze tussenkomst in het seatingplan? Dat nog geen handige commercant op het idee is gekomen dit uit te buiten.
Ik hoor het ons al vragen: ‘Widow sir?’

‘King of the week’ werd de Kroatische versie van één van ’s werelds meest begeerde mannen (volgens ‘ON’: )). Zijn pasfoto katapulteerde me rechtstreeks naar Hollywood.
‘You look like George Cloony!’ lachte ik spontaan…..’on your picture’, voegde ik er zacht aan toe wanneer ik opkeek en een iets zwaardere versie ontwaarde dan op de foto. De man sloeg verlegen zijn ogen naar de grond, en mompelde glimlachend: ‘I gained some weight’, waarbij zijn aaibaarheidsfactor zich vermenigvuldigde X 3!...en hij het in mijn ogen in 1 haal van George won.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten